Deze website maakt gebruik van cookies

Building new ways is niet iets wat we alleen in de fysieke bouw doen, ook online bouwen we aan de beste ervaring op onze website. Hiervoor gebruiken we cookies!

Akkoord
Niet akkoord

Hybride samenwerken op kantoor

Interview met Dirk Bakker

Bij Count & Cooper wordt veel gewerkt in teams. Collega’s werken op het hoofdkantoor én op verschillende grote bouwprojecten door het hele land. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een mix van vergaderen. Sommige meetings zijn 100% fysiek. Maar een flink deel van de meetings zijn tegenwoordig hybride vergaderingen. In deze story kijken wij naar de oplossing van hybride samenwerken op kantoor.

Op het vernieuwde hoofdkantoor van Count & Cooper – projectbureau voor civiele projecten – in Rotterdam spraken wij Dirk Bakker – partner en Practice Lead Digital Project Management. Onderwerp van gesprek was op welke wijze en met welke technologie zij efficiënt samenwerken.

Hybride vergaderingen wil je soepel laten verlopen

Om hybride vergaderen te faciliteren zijn alle meeting rooms door AVEX uitgerust met een Jabra Panacast – een videobar met 3 camera’s. En daar wordt dan ook veel gebruik van gemaakt. Met name het panoramisch 180 graden beeld van de videobar bevalt erg goed. Deze feature geeft namelijk een mooi overzicht van de hele vergaderruimte. Zo kun je duidelijk alle fysieke deelnemers in de vergaderruimte zien. Ook schakelt de camera soepel naar een close-up van de spreker die aan het woord is. Een andere veel gebruikte functie is de mogelijkheid om gelijktijdig een whiteboard in de vergaderzaal online in beeld te brengen.  

Alle vergaderzalen voorzien een eenvoudige plug-in oplossing

De belangrijkste reden hiervoor is dat het gewoon altijd werkt. Simpel de USB-kabel op je laptop of tablet aansluiten en je kunt meteen de meeting starten. Veel minder storingsgevoelig en met als voordeel dat je ook meteen je device kunt opladen. Heel handig, want het kantoor zit pal naast Rotterdam Centraal, dus veel collega’s reizen met de trein. En hebben zo dus altijd een volle accu om reistijd efficiënt te kunnen benutten. 

Multifunctioneel gebruik van het werkcafé

Naast de inrichting van de vergaderzalen heeft AVEX ook het Werkcafé van Count & Cooper voorzien van een nieuwe audio installatie van QSC en 2 Samsung displays van 85” voor presentaties. En een gepersonaliseerde Catchbox om interactie te stimuleren. Ook deze nieuwe apparatuur wordt veel en goed gebruikt. Voorheen huurde men namelijk voor de kwartaalbijeenkomst en de trainingen een zaal op een externe locatie. Met de verbouwing van het kantoor was één van de wensen om een groot multifunctioneel werkcafé te creëren. Hier kan op vrijdag het hele bedrijf verzamelen, maar wordt nu dus ook gebruikt voor de kwartaalmeeting en de trainingen. Beter voor het team gevoel en het bespaart kosten voor de huur van een locatie.  

Waarom gekozen voor Avex: door mogelijkheid tot demo in beslissingsfase

Count & Cooper heeft in dit project gekozen voor AVEX als AV-partner. Er was nog niet eerder samengewerkt; men kwam via internet terecht bij AVEX. 

Dirk Bakker: “Wat in onze zoektocht naar een geschikte oplossing echt heel fijn was – naast het contact met Mark Boddeke, onze account manager en aanspreekpunt – was absoluut de mogelijkheid om de geselecteerde apparatuur te testen om te zien hoe het in de praktijk werkt.”  

Tekst: AVEX | Beeld: AVEX | Datum: 13-02-2023